29.08.2019

Vi söker en SERVICESEKRETERARE

 

Befattningsbeskrivning

Servicesekreteraren ansvarar för kommunens servicepunkt, där det ges allmän information om kommunens service. Servicepunkten ger också övriga offentliga myndigheters service centraliserat från en plats. Till uppgifterna hör olika byråuppgifter som t.ex. skötsel av telefonväxeln, administrering av kommunens officiella e-post, fakturering och arkivering. Servicesekreteraren svarar också för förvaltningens mötesarrangemang.

Vi förutsätter

Vi förutsätter att du är positiv och serviceinriktad, har goda kunskaper i växelverkan samt samarbetsfärdighet, har ett systematiskt arbetssätt, förmåga att agera snabbt och effektivt vid brådskande tillfällen, god stresshanteringsförmåga samt utvecklingsvilja. I uppgiften förutsätts goda kunskaper i både finska och svenska. Kunskaper i engelska är önskvärda och övrig språkkunskap räknas som merit.

För uppgiften kräver vi lämplig utbildning.  Lappträsk kommun skall bli en människoorienterad kommun, i vilken servicen planeras och verkställs på ett människoorienterat sätt. Därför förutsätter vi ett människoorienterat arbetssätt.

Arbetet är till en början deltid 50 %, men ändras under vintern till heltid 100 %. Lön för uppgiften fastställs enligt AKTA. Arbetstiden är byråarbetstid, men ibland finns även behov av kvälls- och veckoslutsarbete. Prövotiden är fyra månader. Den som väljs till uppgiften skall före arbetet inleds uppvisa godtagbart läkarintyg över sitt hälsotillstånd.

Lappträsk kommun är en rökfri arbetsplats.

Tilläggsuppgifter ger förvaltningsdirektör Susanne Sjöblom tfn 040 577 5336 eller susanne.sjoblom(at)lapinjarvi.fi

Ansökningstiden går ut 13.9.2019 kl. 12.00. Ansökningarna lämnas in elektroniskt.  Länk till kuntarekry https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/servicesekreterare-248753-1/?r=2

Bekanta dig med Lappträsk kommun på adressen www.lapinjarvi.fi


Avsändare
S Sjöblom
29.08.2019